Már közlekedik Budapesten a karácsonyi villamos

Advent második vasárnapjától, december 9-től újra közlekedik Budapesten a Fényvillamos; a csillogó díszruhába öltöztetett karácsonyi villamossal idén a 2A jelzésű vonal mellett a 19-es és a 47-es villamos vonalán is találkozhatnak az utasok.

    A normál díjszabással igénybe vehető Fényvillamos immár negyedik éve közlekedik a karácsonyi időszak alatt, szebbé téve városunkat és fényesebbé az ünnepeket - közölte az MTI-vel a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt.
    Kezdetben még csak az időközben a világ egyik legszebb villamosvonalai közé választott 2-es vonalon járt a Fényvillamos, majd a nagy érdeklődésre való tekintettel már nemcsak a Duna-korzón, hanem a budai oldal villamosvonalain is feltűnt a csillogó jármű. A téli ékszerként is emlegetett UV nosztalgiavillamoson 3500 méternyi fényfüzéren 39 200 hidegfehér és kék színű LED világít, utasterében pedig ünnepi díszítés teremt karácsonyi hangulatot - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
    A járat hétfőtől péntekig a 2A, szombaton és vasárnap a 47-es, a két ünnep közötti időszakban pedig a 19-es villamos vonalán szállítja utasait, de december 24-én és december 31-én nem közlekedik.
    Péntekenként éjszakai városnézésre várják az utasokat: december 14-én Budán, Hűvösvölgy, Farkasrét és Kamaraerdő, míg december 21-én Pesten Pesterzsébet, Kispest és Pestlőrinc villamosvonalain barangol az éjszakában. A városnéző járat mindkét esetben a 2A jelzésű villamosok Boráros téri végállomásáról indul este 21 órakor, a túra részvételi díja 800 forint/fő.
    December 15-én és 28-án a fotósok kívánságát teljesítik: a Széll Kálmán térről mindkét napon 22 órakor indul a sok-sok megállással tarkított, öt-hat órás fotóstúra, amelynek részvételi díja 2000 forint/fő. December 15-én Buda, míg 28-án éjjel Pest villamosvonalain kaphatják lencsevégre a csillogó járművet a fotózók.